Patiëntencontact; klantvriendelijk en effectief

Als assistent ben je het visitekaartje van de praktijk omdat je vaak het eerste contact bent. De verwachtingen van de patiënten van de huisartsenzorg zijn hoog. Juist daarom is het extra lastig om op alle momenten en bij iedere vraag steeds patiëntvriendelijk en professioneel te zijn in het contact.
Wat zijn voor jullie praktijk de kernwaarden waar vanuit je wilt handelen? Hoe breng je dat tot uitdrukking in je contact met de patiënt? Welke gespreksvaardigheden kun je inzetten om je gespreksvoering patiëntvriendelijk en professioneel te maken?

Tijdens de training komen we middels een spel tot de kernwaarden. We bespreken en oefenen gespreksvaardigheden die het contact ondersteunen waardoor de patiënt zich gehoord weet en serieus genomen voelt. We maken hierbij ook gebruik van geluidsfragmenten. Besproken wordt hoe collega’s elkaar kunnen ondersteunen bij het in praktijk brengen van de patiëntvriendelijke en professionele patiënten contact.

Programma

  • Kernwaarden in het patiëntencontact 
  • Contact maken en houden hoe doe je dat
  • Het effect van je stemgebruik en meer…
  • Contact op inhoud en op relatie
  • Steun aan elkaar in de praktijk

De training is bestemd voor alle medewerkers in de huisartsenpraktijk en duurt één dagdeel.

Neem contact met ons op voor meer informatie over de training ‘Patiëntencontact'.