E. Triagegesprek in “praktijk”

In de hectiek van alledag is het pittig om je steeds bewust te zijn van de kwetsbaarheden van de triage, je vaardigheden gericht in te zetten en structuur aan te brengen in je gesprekken.

De BLOOM Praktijken training 'Triagegesprek in praktijk - vervolg' gaat dieper in op belangrijke gespreksvaardigheden. Zowel de doktersassistent als de patiënt wil het gesprek met een tevreden gevoel afsluiten. Wanneer er enige tijd ervaring is opgedaan met triage blijkt echter hoe lastig het soms is een gesprek effectief en prettig te laten verlopen.

De deelnemers oefenen samen met een trainingsacteur specifieke vaardigheden die in hun praktijk lastig blijken te zijn. Gewerkt wordt met situaties die de deelnemers zelf aandragen.

De volgende vraagstukken komen aan bod:

  • Kan 'samenvatten/terugkoppelen' het gesprek sneller doen verlopen?
  • Wat is 'reflecteren van gevoel' en wat doet dit met je gesprekspartner?
  • Wat zijn vragen gericht op beleving, verwachting en persoonlijke omstandigheden?
  • Wat doet een vraag naar begrip en uitvoerbaarheid voor de afronding van het gesprek?


Doelgroep:


De training is primair bedoeld voor de assistenten die de telefonische triage (gaan) toepassen.


Tijdsinvestering:


Het betreft een 3,5 uur durende training met veel ruimte voor oefenen van eigen situaties en persoonlijke feedback. Met trainingsacteur.

Neem contact met ons op voor meer informatie over de workshop 'Triagegesprek in "praktijk"'.

 

Ga terug naar 'Triage traject in de huisartsenpraktijk'